Re: Hur mycket går en BNR32 för?
Jag har sett samma som ni pratar om här, något under 150k som går att starta och köra är bara att glömma som det sett ut. Ibland kommer det upp något med lägre pris som tex är oreggat eller har defekter, oftast i motorn eller att någon börjat med att yxa bort allt som är orginal både invändigt och utvändigt för att göra något fränt projekt. Som sedan stannat i det skedet :S
Priserna i Japan ser ju inte ut att sjunka av de rykten man hört.
Just nu ligger EN R32 ute på blocket och, enligt rykten man hört, prislappen verkar ligga över 200 på den...
Ju närmare säsong man kommer ju mer kommer antagligen priserna att öka, eller iallafall efterfrågan att öka

Jag HAR FÖR MIG att under de 2 månaderna som jag sökte efter min bil så kom det ut typ 6 stycken för under 200k på blocket.
Kan tillägga att den jag köpte aldrig kom ut på annons heller, gissar på att flertalet av de som har bilarna säkert har en halvintresserad köpare långt innan de beslutat att sälja?
Ska du ha en i bra skick som är redo att bara köras utan mek en sommar Och klara nästa besiktning utan större problem så skulle jag Tro att du hamnar runt 180-220K. Jag vet inte hur en orginalbil står sig prismässigt mot en trimmad eller renoverad. Jag skulle tro att det egentligen inte spelar så stor roll prismässigt faktiskt.
Men vad vet jag, tro inte på vad folk säger online och kolla priser och försök skapa en egen uppfattning, omöjligt att veta om man blir lurad, inte lätt att veta efter man köpt alla gånger heller

Börja med att skapa en bevakning på Blocket så kan du se dels hur många som kommer ut, men fördelen med en bevakning är dessutom att du kan se annonser som försvunnit, då kan du tex se om en vara blev såld eller om annonsen blev borttagen, också enklare att få en överblick över hur marknaden har sett ut bakåt i tiden. Jag vet inte hur långt bak den sparar annonser men skulle tro någon månad iaf. På min bevakning över skylines så är den äldsta jag kan se bakåt en R33 GTS-T 1995 från 29/01/2018 från Uppsala för 99.000 kr (Jag kan dock inte läsa texten längre så jag kommer ju inte ihåg om den var hel eller inte eller vad som ingick, det är sånt man får göra en mental note på om man vill komma ihåg det

)
Som tur är så har R32 GTR inte hamnat i samma slit-och-släng-låda som R33 gjort senaste åren, så jag tror generellt att R32 som kommer till salu är i bättre skick än R33, mycket folk som skiter i allt som ligger precis i prisklassen för R33 men inte når upp till R32, som tur är

Men det är ju lite Offtopic

(Men det kommer gå till sig när hälften av landets R33or är skrotade och de blir ovanligare)