Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: ons nov 21, 2018 6:24 am

Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
 Hur mycket går en BNR32 för? 
Författare Meddelande
Väldans få inlägg

Inlägg Hur mycket går en BNR32 för?
Hej Skyline.se!

Jag är ytterst intresserad av att köpa drömbilen R32 GT-R, men jag undrar vilket pris det går för nu för tiden; vill gärna ha något att jämföra med så att jag inte blir blåst eller kastar ur mig skambud! :D

Tack på förhand!

tor mar 29, 2018 8:47 pm
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline GT-R -95
Inlägg Re: Hur mycket går en BNR32 för?
Det beror givetvis på en mängd olika saker, men en körklar bil lär bli svår att hitta under 170 skulle jag tro.
Kan du skruva själv så finns det en mängd mer eller mindre kompletta projekt för betydligt mindre pengar. Men de måste man leta upp, de kommer sällan ut på annons.

Aprilia RSV Mille R -02

sön apr 01, 2018 4:32 pm
Profil WWW
Väldans få inlägg

Någon ide på var jag kan börja leta isåfall?

sön apr 01, 2018 8:37 pm
Väldans få inlägg

När jag letade GT-R satte jag ut en köpesannons här på forumet och fick ett antal svar över tid. Kollade även igenom projekttrådar här och på garaget.org och kollade upp regnr och kontaktade folk som ägde intressanta Skajor.
Till slut dök dock min bil upp från ingenstans på blocket och jag högg direkt.

Aprilia RSV Mille R -02

mån apr 02, 2018 12:58 am
Profil WWW
Väldans få inlägg

Tror du isåfall att det är värt att vänta tills sommaren och se ifall de säljs någon på blocket?

tis apr 03, 2018 5:19 pm
Väldans få inlägg

Nog lär det dyka upp några på Blocket när det blir säsong.

Aprilia RSV Mille R -02

tor apr 05, 2018 11:16 am
Profil WWW
Ganska många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R32 GTR
Har kollat till och från för skojs och det har inte varit många ute på annons direkt.
Och de som varit prisvärda har försvunnit i princip direkt.

Tyndago skrev:
Some people say 1.1, but thats like little girl boost.

tor apr 05, 2018 8:15 pm
Väldans få inlägg

Det är som du säger förvånansvärt få GT-R som kommer ut. Men något tiotal per år är det iaf. Jag kollar allt Skylinerelaterat på blocket minst en gång i veckan. =)

Aprilia RSV Mille R -02

sön apr 08, 2018 8:11 pm
Profil WWW
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS4T + R32 GTR
Jag har sett samma som ni pratar om här, något under 150k som går att starta och köra är bara att glömma som det sett ut. Ibland kommer det upp något med lägre pris som tex är oreggat eller har defekter, oftast i motorn eller att någon börjat med att yxa bort allt som är orginal både invändigt och utvändigt för att göra något fränt projekt. Som sedan stannat i det skedet :S

Priserna i Japan ser ju inte ut att sjunka av de rykten man hört.

Just nu ligger EN R32 ute på blocket och, enligt rykten man hört, prislappen verkar ligga över 200 på den...
Ju närmare säsong man kommer ju mer kommer antagligen priserna att öka, eller iallafall efterfrågan att öka :o

Jag HAR FÖR MIG att under de 2 månaderna som jag sökte efter min bil så kom det ut typ 6 stycken för under 200k på blocket.
Kan tillägga att den jag köpte aldrig kom ut på annons heller, gissar på att flertalet av de som har bilarna säkert har en halvintresserad köpare långt innan de beslutat att sälja?

Ska du ha en i bra skick som är redo att bara köras utan mek en sommar Och klara nästa besiktning utan större problem så skulle jag Tro att du hamnar runt 180-220K. Jag vet inte hur en orginalbil står sig prismässigt mot en trimmad eller renoverad. Jag skulle tro att det egentligen inte spelar så stor roll prismässigt faktiskt.

Men vad vet jag, tro inte på vad folk säger online och kolla priser och försök skapa en egen uppfattning, omöjligt att veta om man blir lurad, inte lätt att veta efter man köpt alla gånger heller :D

Börja med att skapa en bevakning på Blocket så kan du se dels hur många som kommer ut, men fördelen med en bevakning är dessutom att du kan se annonser som försvunnit, då kan du tex se om en vara blev såld eller om annonsen blev borttagen, också enklare att få en överblick över hur marknaden har sett ut bakåt i tiden. Jag vet inte hur långt bak den sparar annonser men skulle tro någon månad iaf. På min bevakning över skylines så är den äldsta jag kan se bakåt en R33 GTS-T 1995 från 29/01/2018 från Uppsala för 99.000 kr (Jag kan dock inte läsa texten längre så jag kommer ju inte ihåg om den var hel eller inte eller vad som ingick, det är sånt man får göra en mental note på om man vill komma ihåg det :P)

Som tur är så har R32 GTR inte hamnat i samma slit-och-släng-låda som R33 gjort senaste åren, så jag tror generellt att R32 som kommer till salu är i bättre skick än R33, mycket folk som skiter i allt som ligger precis i prisklassen för R33 men inte når upp till R32, som tur är :) Men det är ju lite Offtopic :D (Men det kommer gå till sig när hälften av landets R33or är skrotade och de blir ovanligare)

sön apr 08, 2018 10:22 pm
Ganska många inlägg
Användarvisningsbild

Jo. Det är sant. Sen har många bilar redan lämnat landet. Svenska priser på r32,33,34 gtr var lägst i Europa ett bra tag så såg att många lämnade landet då. Tror detta driver upp priserna med. Sen utöver det så blev det väl svårare med intyg (vet inte om det påverkat?)
Och ytterligare en faktor om några år är Brexit.

Tyndago skrev:

tis apr 10, 2018 7:38 pm
Få inlägg
Användarvisningsbild

Frosty skrev:
Jo. Det är sant. Sen har många bilar redan lämnat landet. Svenska priser på r32,33,34 gtr var lägst i Europa ett bra tag så såg att många lämnade landet då. Tror detta driver upp priserna med. Sen utöver det så blev det väl svårare med intyg (vet inte om det påverkat?)
Och ytterligare en faktor om några år är Brexit.

MEN även om brexit kommer så kommer det nya trade-avtalet med Japan att ersätta det, då vi får ofantligt fina förmåner att handla saker från Japan. Det bör i det skedet inte löna sig att skicka bilen via england längre i vilket fall, kostnadsmässigt, då skatter och momser osv blir typ, fantastiska. Vad jag hörde så är det det mest givmilda avtal som Japan någonsin har tecknat med något annat land, de gillar verkligen Sverige :) Forskar man lite i detta kanske det visar sig att importera bilar, men framför allt, reservdelar, kommer bli Fantastiskt! Får hoppas det blir lagom till att Nismo släpper alla sina nya reservdelar i nyproduktion :D

sön apr 15, 2018 12:45 am
Ganska många inlägg
Användarvisningsbild

Nja. Är väl svaret. Om det inte ändrat sig sedan jag läste om det sist så kommer tullen försvinna (10%) men du kommer fortfarande få betala moms på grejerna.
Visst lite billigare blir det men den största avgiften (momsen på 25%) kommer finnas kvar.

Sen har bilarna i Japan som inte är vrak sprungit iväg i pris så tror knappast att de kommer vara billigare än här.

Tyndago skrev:

sön apr 15, 2018 12:37 pm
Få inlägg
Användarvisningsbild

Jag har inte kollat in i det tekniska heller så noga, bara vad man "hört" :) Men jag är betydligt mer intresserad av priset på delar än hela bilar :) Men om momsen är kvar orörd och det blir 10% billigare så är det ju inte lika bra, men ändå bättre än inget :P

tis apr 17, 2018 12:50 am
Väldans få inlägg

Hur har det gått för TS? Har det blivit affär på nån GT-R?

Aprilia RSV Mille R -02

tis jun 05, 2018 9:42 am
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 14 inlägg ]