Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2019 9:22 pm

Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
 Ringen 
Författare Meddelande
Väldans få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Njae
Inlägg Ringen
Det är på min bucket-list att köra på Nürburgring iaf. Någon som brukar åka dit? Någon som tänkt åka dit i sommar? Rekommendationer ang. boende osv? Hade tänkt mig en tredagars där man kör dit, kör en dag, kör hem. Något man ska tänka på, förutom att tyskarna håller till höger och kör utan halvljus? Får man tag på etanol överallt där?

lör apr 09, 2016 5:30 pm
Få inlägg

Äger/kör:: R34 GTR V-spec
Inlägg Re: Ringen
NEJ NEJ OCH NEJ åk inte till Tyskland i en bil som enbart går på E85!!!!! Jag var på ringen för 2 år sen med min skyline som går på E85 det var ett rent hetta att hitta. Fick åka omvägar tanka dunkar och massa krångel, Närmsta E85 mack från ringen är ca 3-4 mil, sen kör du 3 varv på ringen och det är dags att tanka igen.
Ang det andra skulle jag rekommendera att vara där minst 2 dagar så man hinner med att se allt som är runt omkring. Boende fixade vi enkelt på plats, finns många små hotell och B&B. Vi bodde på ett hotell och betalde ca 75E/natten.

Edit: föredra bensin men inga problem om du är riktig entusiast att åka på E85 ;)

sön apr 10, 2016 9:56 am
Väldans få inlägg
Användarvisningsbild

Entusiast vet jag inte :D Det luktar ju gott..... Men okej, opraktiskt men inte omöjligt. Har gått och lurat på en flexifuel-variant men då måste jag byta sprut tyvärr.

mån apr 11, 2016 9:19 am
Få inlägg

Maximilian skrev:
Entusiast vet jag inte :D Det luktar ju gott..... Men okej, opraktiskt men inte omöjligt. Har gått och lurat på en flexifuel-variant men då måste jag byta sprut tyvärr.

Jag skulle iaf inte åka ner till Tyskland igen i en bil som enbart går på E85. Nu har jag varnat dig, så nu är det upp till dig ;)
Men ringen är en grym upplevelse :)

mån apr 11, 2016 4:47 pm
Väldans få inlägg
Användarvisningsbild

Jahopp.... det är ditt fel att jag blir 25k fattigare persson88 :D Att ha bilen låst till etanol har varit lite trist faktiskt, kallstarter, räckvidd och tillgänglighet har inte alltid funkat. Ska man satsa på någon särskild period/veckodag då det kanske är mindre risk för regn och inte fullt på banan?

ons apr 20, 2016 5:40 pm
Få inlägg

Maximilian skrev:
Jahopp.... det är ditt fel att jag blir 25k fattigare persson88 :D Att ha bilen låst till etanol har varit lite trist faktiskt, kallstarter, räckvidd och tillgänglighet har inte alltid funkat. Ska man satsa på någon särskild period/veckodag då det kanske är mindre risk för regn och inte fullt på banan?

Haha är du inte så entusiastisk menar du? ;) Jag var nere i mitten på maj och hade fint väder, vi åkte torsdag-söndag. Söndagar är rätt bra att köra på i tyskland för då får inga lastbilar köra. Enklast är att gå in på ringens hemsida och kolla vilka dagar som är öppna för turist-köring, vore tråkigt om ni åkte ner en helg och så är den uppbokad pga tävling ;)

tor apr 21, 2016 4:23 pm
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 6 inlägg ]