Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: fre dec 14, 2018 7:17 am

Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Dags att lägga alla korten på bordet. 
Författare Meddelande
En del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS-25t
Inlägg Dags att lägga alla korten på bordet.
Sheriffen skrev:
KennyR33 skrev:
Min största fråga e VEM ska tjäna pengar på denna sidan? det e inte direkt så det e ett enormt flöde med folk här inne? och kan man skriva och förstå engelska så finns där forum som har 3000 gånger mer information? även om jag tycker om att ha ett svenskt skyline forum!

Jag hoppas folk läser mitt långa inlägg.

Håller med dig där. Det är väldigt dött härinne, grovt uppskattat är var sjunde Skylineägare i Sverige medlem, och av dem som är medlemmar kanske hälften loggar in en gång varannan vecka för att sen försvinna då det inte händer något roligt.

Jag kan hjälpa till med lite pengar, men då behövs det lite åtgärder på forumet.
Mina tre tips för en bättre sida är:

En projektdel för alla Skyline-/Stageamodeller, så sällan som det uppdateras i projektrådarna här behövs det inte 7st olika forumdelar för det. Med en forumsdel kommer alla projekten få mer uppmärksamhet.
I nuläget tittar R32-ägarna i R32-delen, R33-ägarna i R33-delen och så vidare (grov generalisering, men många projekttrådar dog ut när alla modeller fick egna forumsdelar). Många tröttnar när ingen kommenterar, samt att ens "nya inlägg" försvinner ganska snart ifrån "visa nya inlägg".

Köpesforumet borde slås ihop med säljesforumet.
Bilar och delar kan man ha för sig, Zatzy.com har en bra säljsida där bytes/köpes/säljes har olika färger och ligger i samma forumsdel, där får även köpesannonserna mycket uppmärksamhet.
Att lägga ut något på köpes här är dödfött, på några veckor kan man ha hissnande 25-visningar på en väldigt basic reservdel som många har. Problemet är att ingen tittar in där, alla hänger i säljesdelen.

Teknikdelen består i nuläget av fem delar, dessutom finns ett motorforum med 4st underkategorier, jag menar wtf? vi har inte 500 inlägg per dag att hålla reda på.
Undrar jag en sak om bensinpumpar och jag skriver den i R33, då missar nog många den frågan (det finns många som aldrig trycker på "visa nya inlägg/ visa olästa inlägg").
Väldigt många frågor som ställs i de olika delarna, gäller samtliga motorer och modeller.
Ta bort fyra delar och ha en teknikdel som DESSUTOM slås ihop med motorforumet (ta bort de fyra olika motordelarna). Jag upprepar mig igen, men så få inlägg vi har på forumet skulle det fungera alldelels utmärkt att ha EN forumdel istället för totalt 10st för tekniska frågor.

Tänk efter och fundera lite, så förstår ni vansinnet med att ha ett såhär stort forum för så få medlemmar.
Jag är aktiv på ett tiotal forum och kan garantera att forumet blir tightare och livligare om vi kapar bort alla onödiga kategorier och underkategorier.

Tack för att du läste.

Kunde inte hålla med dig mer :)

sön aug 19, 2012 9:30 pm
Profil WWW
En hel del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Audi och Volvo
Inlägg Re: Dags att lägga alla korten på bordet.
Ok.
Jag donerar en slant när den dagen kommer :).

Min gamla GTST: http://www.garaget.org/?car=266388
Min gamla Stagea 260RS: http://www.garaget.org/?car=277039

Slutat köra Skylines.

sön aug 19, 2012 10:01 pm
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline
Som många redan är sagt är det för mej en självklarhet att va med och donera för att vi ska få ha kvar vårat forum :)

Ola jag är helt med dej

mån aug 20, 2012 12:20 am
Moderator
Användarvisningsbild

Sheriffen skrev:
Ok.

Du kan ju alltid höra med våran Admin Skyracer om han har lust att göra detta nu innan han säljer forumet.
Finns ingen annan som har behörighet till det nämligen. :)

Vad det gäller teknikdelarna så hade vi bara en forumsdel till teknik från början och det fungerade inte alls.
Dessa trådar ligger numera intryckta under "motorer" (över 4000 trådar)
Ta och bläddra tillbaks några år och kolla hur bra ordning det var med en teknikdel: viewforum.php?f=52&start=950

Folk sket i att skriva vad det gäller för bil och blev sen sura för att de inte fick hjälp.
Det var väldigt svårt att navigera sig och söka efter info på forumet och det var oerhört rörigt.
Och så fort en tråd inte låg på sida ett längre (2-3 dagar) så kom det upp en precis likadan tråd med samma fråga från en annan medlem som undrade samma sak.
Knappt någon använde sökfunktionen för det gick helt enkelt inte få fram vad man ville veta.

Om någon idag postar en tråd i RB26 och frågar tex. vad det är för gänga till tändstiften så fattar alla att det gäller RB26.
På så sätt får man hjälp mycket snabbare och det blir mer användarvänligt.
Det vi gjorde fel när vi startade upp motoravdelningen var att vi behöll respektive teknikdel i R32, R33, och R34 (R35 fanns inte då)

I övrigt så håller jag med dig om att projektdelarna borde slås ihop.
Räcker med en avdelning, tycker inte ens det behövs någon för "övriga märken"

Om det blir så att vi får behålla forumet och vi får en Admin med kunskap och tid och intresse så är jag ganska säker på att vi kommer kika på hur vi kan förbättra det.

---R32 GT-R Do-Luck---

mån aug 20, 2012 1:18 am
Profil WWW
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS4T + R32 GTR
Jag håller med T-H, jag var inte med på tiden då det bara fanns en avdelning, men att få folk att förstå att man ska skriva in att det handlar om en R32 eller en RB20 det är inte så enkelt, MEN :) Det bör finnas en lösning

TEX om man skapar en ny tråd i en teknikavdelning så kan man nog göra så att man MÅSTE välja, i en lista, innan man avslutar sin nya tråd, vilken bil det handlar om (R32, R33, R34, Stagea eller Annan), vilken motor det handlar om (RB20, RB25, RB26, RB30) och kanske några fler små kriterier

Denna funktion skulle även gå att anpassa till andra forumkategorier som tex marknaden, då man kan välja Köpa, Säljes eller Bytes, om det är en Bil eller en Reservdel mm

Man skulle nog dessutom sen kunna göra så att i trådens namn så tar man helt enkelt ett val från tråden, som RB25 eller Säljes och sätter först i trådnamnet, automatiskt

Du skriver Rubrik: "Problem med spridare"
Du väljer Motorval: "RB25" i en lista

Forumet skapar en tråd "RB25: Problem med spridare"

Finns garanterat folk på forumet som är skickliga nog att få detta att fungera :P Om man skulle vilja ha det så, men det finns säkert massvis med tweaks till min lilla idé :P

"Du glömde att välja: Fordonstyp, Motorbeteckning" "Detta måste väljas innan tråden kan sparas!"

mån aug 20, 2012 2:24 am
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTR
T-H skrev:
Sheriffen skrev:
Ok.

Du kan ju alltid höra med våran Admin Skyracer om han har lust att göra detta nu innan han säljer forumet.

:wink:

SSCS - Skyline Stagea Club Sweden

mån aug 20, 2012 6:37 am
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: 996GT3CS
Citera:

Vad det gäller teknikdelarna så hade vi bara en forumsdel till teknik från början och det fungerade inte alls.
Dessa trådar ligger numera intryckta under "motorer" (över 4000 trådar)
Ta och bläddra tillbaks några år och kolla hur bra ordning det var med en teknikdel: viewforum.php?f=52&start=950

Folk sket i att skriva vad det gäller för bil och blev sen sura för att de inte fick hjälp.
Det var väldigt svårt att navigera sig och söka efter info på forumet och det var oerhört rörigt.
Och så fort en tråd inte låg på sida ett längre (2-3 dagar) så kom det upp en precis likadan tråd med samma fråga från en annan medlem som undrade samma sak.
Knappt någon använde sökfunktionen för det gick helt enkelt inte få fram vad man ville veta.

Om någon idag postar en tråd i RB26 och frågar tex. vad det är för gänga till tändstiften så fattar alla att det gäller RB26.
På så sätt får man hjälp mycket snabbare och det blir mer användarvänligt.
Det vi gjorde fel när vi startade upp motoravdelningen var att vi behöll respektive teknikdel i R32, R33, och R34 (R35 fanns inte då)

I övrigt så håller jag med dig om att projektdelarna borde slås ihop.
Räcker med en avdelning, tycker inte ens det behövs någon för "övriga märken"

Om det blir så att vi får behålla forumet och vi får en Admin med kunskap och tid och intresse så är jag ganska säker på att vi kommer kika på hur vi kan förbättra det.

Håller med dig T-H, i ovan inlägg.

I övrigt stödjer jag tanken att kunna bibehålla forumet och utvecka detta i den riktning som de aktiva medlemmarna önskar.
Jag sticker ut näsan lite och påstår att jag troligtvis är en av de som lagt mest tid på forumet (iaf om man räknar posts) och har varit med sedan början och har sett olika faser genom åren.

När det gäller träffar och i synnerlighet banträffar som ligger mig varmt om hjärtat som är en återkommande diskution så tror jag tyvärr att folk är för naiva, det har gång på gång bevisats att folk inte vågar/har råd etc. och inte kommer.
Skall vi få till banträffar tillsammans så måste vi sammarbeta med andra klubbar. Det finns ingen ekonomi för att arrangera banträff för 10bil.

Jag tror även det kan vara idé att återetablera diskutionerna om sammarbetet med NOGS som rann ut i sanden för några år sedan.

Sedan som någon skrivit i tidigare inlägg så tror jag kanske att Håkan överskattar värdet på domänen, att tex Nissan skulle ha ett intresse i oss skylineägare är drömmar, vi pratar en liten klick (500bil??) 10-20år gamla importbilar där ägarna föredrar eftermarknadsdelar.
Självklart skall dock Håkan ha betalt för tid, engagemang och utgifter han haft under åren om han känner så.
Forumet är ju medlemmarna och dess inlägg, skulle det vilket jag tvivlar starkt på bli betalsite med reklam mm och folk tycker forumet försämras för mycket så drar ju folk. Jag har sett detta hända på andra forum och sluta med att alla drar och ett nytt forum poppar upp (rcdrift.se blev rcdrifting.se).

Skall man köpa loss domänen och dess innehåll så vill det till att man skriver papper på att det tillhör osv... man vill inte hamna i samma läge ytterligare en gång.

Mvh Peter

Bild

mån aug 20, 2012 8:22 am
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline R33 GTS25T
Hoppas på att detta kan bli något bra, jag har dagligen sedan jag köpte min skyline hoppat runt, läst lite, och lärt mig massor,
Jag värdesätter personligen Skyline.se enormt!
Och jag hoppas på att sidan får leva vidare och utvecklas mer :)

Skulle de behövas någon som kan Koda eller en webhost tjänst så kan jag erbjuda bådera, efter snart 8års erfarenhet utav de bägge.

Edit: Kan även bidra med ekonomiskt stöd ifall det behövs!

Med vänlig hälsning,. Matte

mån aug 20, 2012 10:30 am
Profil WWW
Inte så många inlägg

Äger/kör:: Skyline R33 GTS25T
Hoppas att allt kan lösas på bästa sätt, och självklart ställer jag upp med ett litet bidrag om det skulle behövas.

Sponsor:
Mr. Tuning

//FredrikF

http://www.garaget.org/FredrikF

mån aug 20, 2012 9:56 pm
En del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS-25t
Måste säga att Jag känner mig otroligt stolt och rörd att så många ställer upp och hjälper till när det behövs och framförallt känner jag stödet från er, Ni ga ge er på att jag inte tänker släppa Skyline.se lätthänt :)

mån aug 20, 2012 10:57 pm
Profil WWW
Få inlägg

Äger/kör:: R34 GTR V-spec
Jag hjälper till med :)

tis aug 21, 2012 7:19 am
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline r33gtrv-spec
Ni har mitt stöd

tis aug 21, 2012 9:19 am
Väldans få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R34 GTT
Är inne på detta forum och surrar ett par ggr dagligen, skriver inte så mkt för ja kan inte så mkt.
Men jag lär mig en massor hela tiden när man kikar i alla trådar gamla som nya.

Självklart kommer jag hjälpa till ekonomiskt och donera de ja kan när tillfället kommer, finns ju ett tiotal extremt aktiva medlemmar som utgår en bra grundpelare för forumet så de måste ju vara kvar för oss som inte har all den kunskapen bilarna kräver.

Mvh Rickie!!

tis aug 21, 2012 2:26 pm
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline o FD
För att komma till en viktig punkt, vad begär herr Håkan för detta forum om det är någon som vet?!

tis aug 21, 2012 3:35 pm
Profil WWW
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline R32 GT-R
Hej.
Jag besöker det här forumet mer eller mindre dagligen och skulle gärna se att det får finnas kvar. Det har varit till stor hjälp och jag donerar givetvis en slant om det behövs.

Mvh
Morgan

Senast redigerad av Morrgan tis aug 21, 2012 10:10 pm, redigerad totalt 1 gång.

tis aug 21, 2012 4:26 pm
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa