Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: ons apr 24, 2019 10:21 am

Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Dags att lägga alla korten på bordet. 
Författare Meddelande
Ganska många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R32 GTR
Inlägg Re: Dags att lägga alla korten på bordet.
Lok skrev:
Jag vill ha kvar forumet, och även utveckla detta så att allt blir lite mer tajt så vi kan börja med ordentliga träffar så småningom.

Så jag kommer att donera de jag kan för att kunna behålla skyline.se!

+1 på det.

Tyndago skrev:
Some people say 1.1, but thats like little girl boost.

sön aug 19, 2012 8:53 am
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS4T + R32 GTR
Hoppas på att vi kan samla ihop lite slantar jag med, så att forumet får vara kvar :)
Tyvärr så är summan begärd ganska skrattretande :P Jag ska inte avslöja den här, det är Ola eller Håkan som får göra det :P
Tycker att Håkan kan skriva en liten post iallafall, men han brukar ju inte vara så aktiv eller har varit det senaste åren, har inte sett mycket skrivet från honom sen jag kom hit, när nu det var :(

sön aug 19, 2012 9:42 am
Få inlägg

Äger/kör:: R32 GTS-t
Jag står självklart bakom er i detta och bidrar självklart med en slant när det blir aktuellt.

sön aug 19, 2012 10:17 am
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 Gts-t Spec II
Inlägg Dags att lägga alla korten på bordet.
Ja du vet vart jag står Ola! :).. Jag vill ha kvar folket och inte ha in någon "random" ....

// Stefan

-Live life like you can die twice.

sön aug 19, 2012 10:29 am
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline R32GTR
Du har mitt stöd Ola det vet du. =)

I would say r33 is much much easier to drive and control, my new 32 gtr is like going back to a time when health and safety was your own responsibility. the r33 felt like "if you crash it would ask how you were" and the 32 would just say "again,again"

sön aug 19, 2012 1:26 pm
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline r33 GTS25T
Jag tycker det skulle vara väldigt tråkigt om detta forum försvinner! Som någon skrev så har det sparat många timmar i garaget, kunna fråga och diskutera problem med folk som mycket mera insyn än en själv!
Jag är såklart villig att donera en rimlig summa pengar med, desto flera som hjälps åt desto bättre blir det för alla! :)

sön aug 19, 2012 3:04 pm
Inte så många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline R33 GT-R
Det är ju inte helt ovanligt med forum som antingen bara har betalande medlemmar eller att dom betalande får tillgång till t ex FAQ-delen, "How-to" etc.

sön aug 19, 2012 4:25 pm
En del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS-25t
Brains skrev:
Det är ju inte helt ovanligt med forum som antingen bara har betalande medlemmar eller att dom betalande får tillgång till t ex FAQ-delen, "How-to" etc.

Man ska inte behöva betala för information, Information är gratis PUNKT!
Dock så kan man få be "medlemmarna" om pengar när det handlar om stora summor som inte vem som hälls kan ta upp ur fickan bara sådär :)
//Ola

sön aug 19, 2012 4:41 pm
Profil WWW
Inte så många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 Gts-T
Min största fråga e VEM ska tjäna pengar på denna sidan? det e inte direkt så det e ett enormt flöde med folk här inne? och kan man skriva och förstå engelska så finns där forum som har 3000 gånger mer information? även om jag tycker om att ha ett svenskt skyline forum!

Men som sagt vem ska tjäna pengar på skyline.se? ser inte hur det skulle vara möjligt att göra deT? be oss medlemmar att betala en avgift för att få tillgång till information? knappast! som sagt finns andra ställen så då slutar det med att det bara e ett domän namn och inget annat! det e jy fortfarande så här med att det e vi medlemmar som gör detta forumet till vad det e!! och utan oss så försvinner allt som har med sidan att göra...

A.D.I.D.A.S = All.Day.I.Dream.About.Skyline

http://www.garaget.org/kenny_crx

sön aug 19, 2012 5:30 pm
Profil WWW
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline R32 GTR
Jag hjälper gärna till med en liten slant för ett forum som ger bra info av hjälpsamt o glatt folk :D

sön aug 19, 2012 6:44 pm
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline R33/Stagea
KennyR33 skrev:
Min största fråga e VEM ska tjäna pengar på denna sidan? det e inte direkt så det e ett enormt flöde med folk här inne? och kan man skriva och förstå engelska så finns där forum som har 3000 gånger mer information? även om jag tycker om att ha ett svenskt skyline forum!

Men som sagt vem ska tjäna pengar på skyline.se? ser inte hur det skulle vara möjligt att göra deT? be oss medlemmar att betala en avgift för att få tillgång till information? knappast! som sagt finns andra ställen så då slutar det med att det bara e ett domän namn och inget annat! det e jy fortfarande så här med att det e vi medlemmar som gör detta forumet till vad det e!! och utan oss så försvinner allt som har med sidan att göra...

det värsta dom kan hända är ju att det bara blir en "reklam" site som nya ägaren får in pengar ifrån. så skiter dom fullständigt i oss medlemmar. klart vi alla ska bidra till att ha kvar siten... annars kan ju alla bara gå in och "deleta" det man skrivit och så får man sätta prislappen på det då

http://www.garaget.org/?car=249425

sön aug 19, 2012 7:32 pm
Inte så många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 Gts-T
nomenia skrev:
KennyR33 skrev:

det värsta dom kan hända är ju att det bara blir en "reklam" site som nya ägaren får in pengar ifrån. så skiter dom fullständigt i oss medlemmar. klart vi alla ska bidra till att ha kvar siten... annars kan ju alla bara gå in och "deleta" det man skrivit och så får man sätta prislappen på det då

Ja det e just det jag menar :) men ingen vill ha en reklam site där ingen håller till eller hur? du sätter inte reklam under vatten för där ser ingen det :P men som du skrev det e bara att delete allt vi har skrivit om det skulle bli så! svårare än så e det inte...egentligen skulle vi göra det och sedan ge pengar till ola så han startar upp ett nytt forum...där finns väl ingen copyright på saker vi skrivit? då kan vi kopiera över allt sen deletea det här och lägga in på en ny sida

A.D.I.D.A.S = All.Day.I.Dream.About.Skyline

http://www.garaget.org/kenny_crx

sön aug 19, 2012 7:51 pm
Profil WWW
En hel del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Audi och Volvo
KennyR33 skrev:

Jag hoppas folk läser mitt långa inlägg.

Håller med dig där. Det är väldigt dött härinne, grovt uppskattat är var sjunde Skylineägare i Sverige medlem, och av dem som är medlemmar kanske hälften loggar in en gång varannan vecka för att sen försvinna då det inte händer något roligt.

Jag kan hjälpa till med lite pengar, men då behövs det lite åtgärder på forumet.
Mina tre tips för en bättre sida är:

En projektdel för alla Skyline-/Stageamodeller, så sällan som det uppdateras i projektrådarna här behövs det inte 7st olika forumdelar för det. Med en forumsdel kommer alla projekten få mer uppmärksamhet.
I nuläget tittar R32-ägarna i R32-delen, R33-ägarna i R33-delen och så vidare (grov generalisering, men många projekttrådar dog ut när alla modeller fick egna forumsdelar). Många tröttnar när ingen kommenterar, samt att ens "nya inlägg" försvinner ganska snart ifrån "visa nya inlägg".

Köpesforumet borde slås ihop med säljesforumet.
Bilar och delar kan man ha för sig, Zatzy.com har en bra säljsida där bytes/köpes/säljes har olika färger och ligger i samma forumsdel, där får även köpesannonserna mycket uppmärksamhet.
Att lägga ut något på köpes här är dödfött, på några veckor kan man ha hissnande 25-visningar på en väldigt basic reservdel som många har. Problemet är att ingen tittar in där, alla hänger i säljesdelen.

Teknikdelen består i nuläget av fem delar, dessutom finns ett motorforum med 4st underkategorier, jag menar wtf? vi har inte 500 inlägg per dag att hålla reda på.
Undrar jag en sak om bensinpumpar och jag skriver den i R33, då missar nog många den frågan (det finns många som aldrig trycker på "visa nya inlägg/ visa olästa inlägg").
Väldigt många frågor som ställs i de olika delarna, gäller samtliga motorer och modeller.
Ta bort fyra delar och ha en teknikdel som DESSUTOM slås ihop med motorforumet (ta bort de fyra olika motordelarna). Jag upprepar mig igen, men så få inlägg vi har på forumet skulle det fungera alldelels utmärkt att ha EN forumdel istället för totalt 10st för tekniska frågor.

Tänk efter och fundera lite, så förstår ni vansinnet med att ha ett såhär stort forum för så få medlemmar.
Jag är aktiv på ett tiotal forum och kan garantera att forumet blir tightare och livligare om vi kapar bort alla onödiga kategorier och underkategorier.

Tack för att du läste.

Min gamla GTST: http://www.garaget.org/?car=266388
Min gamla Stagea 260RS: http://www.garaget.org/?car=277039

Slutat köra Skylines.

sön aug 19, 2012 8:12 pm
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline R33 GTS-T
Inlägg Dags att lägga alla korten på bordet.
Kan mycket väl vara så sheriffen.

De jag tänkt på gällande olika sektioner för olika ämnen är att få beskriver tillräckligt.

De ja menar är att hur många inlägg och topics finns de inte här där skribenten beskriver ett problem med sin bil, men inte vad för bil han har.

Desamma gäller köp&sälj delen. Fattas ofta viktig information. Kanske därför de skapades sektioner för att slippa tjata och ändra om inlägg hela tiden.

När de gäller skyline forum så är detta de enda jag håller till på och om de skulle försvinna så får man söka sig utomlands isf. Fördelen med att ha forum på hemma plan är att man kan oxå erbjuda hjälp irl. Är de någon i skaraborg som har ett problem som jag kan lösa och han vill ha hjälp med de så kan jag åka till honom/henne och hjälpa till ist för att försöka förklara på forumet.

Men som sagts tidigare så är forumet ganska dött. Få som är aktiva och träffar som kanske inte är speciellt intressanta.

Så om folk vill ha kvar sidan så måste de nog ske drastiska förändringar i framtiden för att folk ska vara intresserade av att putta in pengar för att ha kvar forumet.

Ist för att en eller flera håller i forumet, anordnar träffar m.m så kanske vi kan hjälpas åt allihopa?

sön aug 19, 2012 8:33 pm
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline R32 GT-R
jag kan va me och donera en slant

sön aug 19, 2012 8:53 pm
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa