Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: lör dec 15, 2018 1:36 pm

Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
 Dags att lägga alla korten på bordet. 
Författare Meddelande
Väldans få inlägg

Inlägg Re: Dags att lägga alla korten på bordet.
För mig som ännu inte är Skyline ägare men som inom snar framtid kommer införskaffa, betyder den här sidan oändligt mycket! Jag tar del av det som skrivs i köprådstrådar och får reda på massor av fakta som behövs när jag väl köper min drömbil!

Även jag hjälper gärna till med den ekonomiska biten vid behov..! Vill ju kunna få snabba svar när jag sitter i skitan med bilen :)

sön aug 26, 2012 12:31 am
Administrator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline R33GTS25T
La tråden i Off Topic för det har inte med Skyline-bilar att göra. ;)

Kul att se att användare engegerar sig, och så har det alltid varit. Är man Skyline-ägare (eller föredetta eller blivande) så känner man en gemenskap med bilen i centrum. :D

Det har varit en lång resa från det att jag köpte min Skyline, reggade domänen och startade forumet.
Jag tänkte att efter så många år så har jag inte tid att engagera mig i forumet som förr, så bättre att någon annan tar över det.

Och till skillnad från vad som beskrivs så är det inte så att forumet är utannonserat för försäljning. Min tanke var att sälja domänen Skyline.se. Har aldrig någonsin sagt (som det kanske dramatiskt beskrivs av Ola) att forumet skulle försvinna och dess användare lämnas i sticket. Och framförallt att all oerhörd mängd av information som ligger lagrat skulle försvinna.

Men min tanke är att forumet för Skyline-användare med all dess information och användare skall fortgå precis som vanligt. Vem som sen står som ägare till domänen Skyline.se kvittar. T.ex så såldes nyligen Zatzy.com av 2 privatpersoner till Egmont Förlag (Auto Motor Sport bl.a.) och det var ingen som sa något om det. Så länge forumet är intakt och drivs av engagerade personer så kvittar det vem som äger domänen.

Det är ni som användare som gör forumet, inte var det ligger. ;)

Att lägga ut en sån här offentlig tråd i forumet är helt ok om vi skall prata om forumet och att kritisera mig och mina tankar tar jag gärna emot. Jag är tacksam mot alla som vill hjälpa till men detta känns lite som en smutskastningskampanj i ett amerikanskt primärval ;) Men en sak är säker och det är att forumet kommer att leva vidare med all dess information och att det finns eldsjälar som står redo att ta över. Domänen kommer dock inte att gå till Ola (om vi nu skall vara personliga i tråden), det finns Skyline-ägare/entusiaster som har varit med sen början som gärna tar tag i det (och vill de ha med Ola som admin så är det upp till dem). :)

Mvh
Håkan

sön aug 26, 2012 1:41 pm
Profil ICQ WWW
En hel del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Audi och Volvo
Bra skrivet Håkan.

Min gamla GTST: http://www.garaget.org/?car=266388
Min gamla Stagea 260RS: http://www.garaget.org/?car=277039

Slutat köra Skylines.

sön aug 26, 2012 3:01 pm
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Stagea RS260
Nu är jag ganska ny här men har 10-15 år i andra klubbar och haft mycket att göra med hur de styrs. Jag är 34 nu.

Jag antar att det inte finns någon medlemsavgift eller liknande för skyline.se?

Jag ser det som självklart att det ska vara en bilklubb som äger sidan som i sin tur ägs av sina medlemmar?

En förening borde startas om det inte redan är så och den blir ägare av forumet och domänen och ägs av medlemmarna som betalar en medlemsavgift varje år. För att hålla igång det hela och få nya medlemmar måste man få något för sin medlemsavgift som tex gratis/rabbaterad entre till träffar/bankörning etc. Kanske tillgång till tex projektdelarna i forumet eller andra utvalda delar som inte betalande användare får tillgång till som tex en medlems del etc..

En förening ska ha en styrelse och de som vill engagera sig i den ska inte göra det pga någon ekonomisk vinning eller vara jävig i något sammanhang utan ska enbart sitta där för föreningens bästa och för att man tycker det är roligt av vara en stor del av den gemenskap man vill uppnå och driva den framåt. De pengarna som forumet och domänen och klubben eventuellt kan generera ska gå till klubbkassan. Ordföranden och ekonomiansvarig har ansvaret för den och när det blir vissa utgifter för att driva klubben tas de från den.

Styrelsen väljs av medlemmarna.

Man har ett årsmöte bla.

Som jag ser det finns det inget annat.

Jag håller med Ola och Sheriffen i deras åsikter och jag kan nog betala en medlemsavgift för att bidra till en bra utväckling där forumet ägs av sina användare.

mån aug 27, 2012 12:57 pm
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: LHD Hakosuka
Det har snackats om klubb i åratal men det är ingen som orkar engagera sig och ta tag i det. Det finns helt enkelt för få som är intresserade för annars hade det redan funnits en klubb för länge sedan.

Distributör/ÅF för
AMS, Switzer, Öhlins, AP Racing, Zele, Mine´s, Top Secret, Rays Wheels, Whiteline, etc.

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din GT-R! Från oljor o trim till styling, väghållning, kolfiber o MYCKET mer...

mån aug 27, 2012 9:32 pm
Profil WWW
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Stagea RS260
Så då är intresset att ta över domänen i så fall mest ekonomiskt alltså? I så fall tror jag att jag avböjjer från att vara med och finansiera det.

mån aug 27, 2012 10:49 pm
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: LHD Hakosuka
Hur många andra bilforum ägs av klubbar? Subaru gör det. Ford kanske? Peugeot? Gamla 200sx gör väl det? Evo finns det väl ingen klubb för utan forumet ägs väl av Johan? Min poäng är att jag tror att det är lite blandat med både klubbar och privatpersoner som äger forumen. Jag tror inte det spelar så stor roll vem som äger det om det drivs i en riktning som majoriteten av forummedlemmarna tycker är bra. Då kommer dem stanna kvar. Och oavsett vem som äger forumet så är det ju bara att starta en klubb om det finns intresse och engegemang för det. Hittills har det inte funnits det...

Distributör/ÅF för
AMS, Switzer, Öhlins, AP Racing, Zele, Mine´s, Top Secret, Rays Wheels, Whiteline, etc.

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din GT-R! Från oljor o trim till styling, väghållning, kolfiber o MYCKET mer...

tis aug 28, 2012 7:26 am
Profil WWW
En del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS-25t
Skyracer skrev:
La tråden i Off Topic för det har inte med Skyline-bilar att göra. ;)

Kul att se att användare engegerar sig, och så har det alltid varit. Är man Skyline-ägare (eller föredetta eller blivande) så känner man en gemenskap med bilen i centrum. :D

Det har varit en lång resa från det att jag köpte min Skyline, reggade domänen och startade forumet.
Jag tänkte att efter så många år så har jag inte tid att engagera mig i forumet som förr, så bättre att någon annan tar över det.

Och till skillnad från vad som beskrivs så är det inte så att forumet är utannonserat för försäljning. Min tanke var att sälja domänen Skyline.se. Har aldrig någonsin sagt (som det kanske dramatiskt beskrivs av Ola) att forumet skulle försvinna och dess användare lämnas i sticket. Och framförallt att all oerhörd mängd av information som ligger lagrat skulle försvinna.

Men min tanke är att forumet för Skyline-användare med all dess information och användare skall fortgå precis som vanligt. Vem som sen står som ägare till domänen Skyline.se kvittar. T.ex så såldes nyligen Zatzy.com av 2 privatpersoner till Egmont Förlag (Auto Motor Sport bl.a.) och det var ingen som sa något om det. Så länge forumet är intakt och drivs av engagerade personer så kvittar det vem som äger domänen.

Det är ni som användare som gör forumet, inte var det ligger. ;)

Att lägga ut en sån här offentlig tråd i forumet är helt ok om vi skall prata om forumet och att kritisera mig och mina tankar tar jag gärna emot. Jag är tacksam mot alla som vill hjälpa till men detta känns lite som en smutskastningskampanj i ett amerikanskt primärval ;) Men en sak är säker och det är att forumet kommer att leva vidare med all dess information och att det finns eldsjälar som står redo att ta över. Domänen kommer dock inte att gå till Ola (om vi nu skall vara personliga i tråden), det finns Skyline-ägare/entusiaster som har varit med sen början som gärna tar tag i det (och vill de ha med Ola som admin så är det upp till dem). :)

Mvh
Håkan

Så klart det var drastiskt skrivet i ren kanpanjanda.
Det väcker inte alls samma uppmärksamhet och engagerar inte folk alls på samma sätt som man bara gör ett försiktigt inlägg.

Det stora målet med denna tråd var att få folk att vakna till, bli lite förvarnade på att ändring kan komma att ske och det kan komas att behövas donationer för att få det att flyta igen.

Jag ber om ursäkt om du anser att jag någonstans farit med osanning någonstans Håkan men om man ser det krasst så utan domäns pekning skulle folk inte hitta tillbaka till forumet och därför generaliserade jag domänen med webplatsen.

Synd att höra att du anser mig oduglig men sådant är livet och jag hoppas verkligen det blir någon med både visioner och tid som tar över domänen och får tillgång till forumet och allt som finns här :)

//Ola

tis aug 28, 2012 6:18 pm
Profil WWW
Administrator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline R33GTS25T
ola skrev:
Så klart det var drastiskt skrivet i ren kanpanjanda.
Det väcker inte alls samma uppmärksamhet och engagerar inte folk alls på samma sätt som man bara gör ett försiktigt inlägg.

Det stora målet med denna tråd var att få folk att vakna till, bli lite förvarnade på att ändring kan komma att ske och det kan komas att behövas donationer för att få det att flyta igen.

Jag ber om ursäkt om du anser att jag någonstans farit med osanning någonstans Håkan men om man ser det krasst så utan domäns pekning skulle folk inte hitta tillbaka till forumet och därför generaliserade jag domänen med webplatsen.

Synd att höra att du anser mig oduglig men sådant är livet och jag hoppas verkligen det blir någon med både visioner och tid som tar över domänen och får tillgång till forumet och allt som finns här :)

//Ola

Bara för att klargöra så anser jag dig fullt duglig som admin över forumet. :)

Mvh
Håkan

ons aug 29, 2012 10:36 am
Profil ICQ WWW
Få inlägg

Äger/kör:: r32 gtr
är på XD

fre sep 07, 2012 9:23 pm
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline R34 GTT
Inte inne så ofta nuförtiden, men oj vad hjälp man har fått iom kunskapen som finns bland medlemmarna.
Hjälper till med ett bidrag när det är dags.

sön nov 18, 2012 8:47 am
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5