Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: tor sep 20, 2018 10:43 am

Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Dags att lägga alla korten på bordet. 
Författare Meddelande
En del inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS-25t
Inlägg Dags att lägga alla korten på bordet.
Nu undrar ni vad då för jäkla kort?

Jo, det är så att Skyline.se annonserades som till salu den 17:e Augusti klockan 19:42

Jag och många med mig anser att det är fel att sälja ett forum som har byggts av att människor delar med sig av sin kunskap utan en plats som denna ges bort till någon som har instiftat ett förtroende samt en symbolisk summa för att täcka det strul det är för att skriva under papper och liknande saker.

Som ni säkert kommer ihåg så antogs jag som administratör för forumet i maj 2011. När jag börja titta på saker så var forumet ett trasigt härke, det gick inte att registrera sig automatiskt utan man var tvungen att maila till en e-post och säga att man hade registrerat sig, det gick inte att få mail från forumet när någon hade skrivit i en tråd man bevakade, Moderatorernas huvudverktyg var trasigt och administrationsgränsnittet gjorde inte alls som man ville alltid. Första helgen i Maj så stängde jag ner forumet för underhåll och en hästjobb inleddes att laga saker som var trasig och uppgradera till en ny version (den som vi har idag).

Efter en tid så ville jag försöka bryta den negativa trenden på besökare som forumet hade haft under en längre tid och bubblade upp massor med visioner för hur detta skulle göras. jag ville göra om Skyline.se till ett modern och frächt tillhåll för alla som har något intresse av Nissans "top of the line" bilar med en sida där man enkelt kunde hitta träffar i sin del av Sverige och enkelt se vilka evenemang som Skyline.se officiellt närvarade på men fortfarande behålla det aktiva forum som finns och även försöka hitta nya vägar till att enklare kunna hitta viktig information till sin bil.
Denna vision var inte alls kompatibel med forumets ägare Håkan "Skyracer" 's vision så gick mer ut på att samla fakta och allt annat ska vi inte hållas på med.
Därför valde jag att lämna som administratör för att slippa interna konflikter till ingen nytta.

Hur som helst är allt det här vi har här till salu och med det så har allt det du skriver en prislapp, desto mer du delar med dig av din kunskap och desto fler gånger du besöker sidan så blir priset högre.. Idiotiskt eller hur?

Nu är det så att jag skulle inte kunna tänka mig att se att forumet försvann eller hamnade i händerna på någon oseriös så jag hoppas att några av er här på forumet kan tänka er att ställa er bakom mig mitt huvudteam bestående av StorStefan, Amas, SamWest, Lewa och Znurf när vi försöker få ta över forumet men det verkar som att vi kommer behöver både stöd och ekonomisk hjälp för att betala det som behövs och återigen göra Skyline.se en plats att ha roligt på.

Att bara skriva här i tråden att vi har erat stöd betyder mycket för oss och att skriva att ni kan hjälpa oss bära den kostnaden som köpeskillingen kommer bli för att ta över Skyline.se ger nästan darr i underläppen.

Vi GARANTERAR en sak Skyline.se kommer aldrig säljas igen! den dagen vi tröttnar och inte känner vi har tid och lust så kommer vi GE BORT det till nya människor som ingivit förtroende.

lör aug 18, 2012 8:41 pm
Profil WWW
Få inlägg

Inlägg Re: Dags att lägga alla korten på bordet.
You have my sword...
Kommer vara med och bidra med pengar om det behövs :)

Vore synd om forumet försvinner eller säljs till någon random tomte bara.

lör aug 18, 2012 9:38 pm
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline R33 GTS-T
Jag vill ha kvar forumet, och även utveckla detta så att allt blir lite mer tajt så vi kan börja med ordentliga träffar så småningom.

Så jag kommer att donera de jag kan för att kunna behålla skyline.se!

lör aug 18, 2012 9:58 pm
En del inlägg
Användarvisningsbild

Inlägg Dags att lägga alla korten på bordet.
Lok skrev:
Jag vill ha kvar forumet, och även utveckla detta så att allt blir lite mer tajt så vi kan börja med ordentliga träffar så småningom.

Jag håller dig i loopen när vi vet mer Lok, vi kommer behöva en träffsamordnare så är det de du brinner för så ska vi hitta på nått :)

lör aug 18, 2012 10:10 pm
Profil WWW
Inte så många inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R32 GTR -90
Det vore riktigt tråkigt om allt som finns här försvinner, eller om någon som inte har ett lika stort intresse i forumet som vi medlemmar har tog över, och styr forumet åt ett helt annat håll.
Det känns som ett helt naturligt steg och lämna över stafettpinnen till nästa man i ledet så att säga.

Vore dock intressant att få höra Håkans resonemang.

Mvh Albin

lör aug 18, 2012 10:15 pm
Moderator
Användarvisningsbild

Hjälper givetvis till ekonomiskt så gott jag kan för att vi ska bibehålla forumet som det är och enbart göra förändringar som på ett positivt sätt gynnar oss forumsmedlemmar.
Du hade mycket bra visioner och idéer på lager hela tiden Ola, så jag ser ingen mer lämplig än dig.

Om det nu vore så att forumet helt enkelt säljs till högstbjudande så hoppas jag innerligt att VI medlemmar kan samla ihop pengarna och köpa loss forumet och göra det till vårt.
Det är ju trots allt alla vi, tillsammans som har skapat det till vad det är idag.

Men det behövs stöd från er medlemmar om vi ska kunna ha ett forum som vi själva bestämmer över.
Skyline.se borde ägas av oss Skylineägare, och inte någon ny ägare som enbart är ute efter att tjäna pengar.

Jag känner Håkan och vet att han är en bra kille så han kommer inte sälja det till precis vem som helst som gör det till en gigantisk reklamsite.
Så jag är ganska säker på att det kommer lösa sig på ett bra sätt det här.

Jag står bakom dig Ola och du har mitt fulla förtroende!

---R32 GT-R Do-Luck---

lör aug 18, 2012 10:35 pm
Profil WWW
En del inlägg
Användarvisningsbild

T-H skrev:
Jag står bakom dig Ola och du har mitt fulla förtroende!

Tack :mrgreen:

lör aug 18, 2012 11:25 pm
Profil WWW
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Stagea WC34
Nu besöker jag forumet ganska sällan - men jag har haft stor nytta av det och önskar att det finns kvar på det sätt det funnits.

Det skulle vara kul om det gick att lösa på ett smidigt sätt.

lör aug 18, 2012 11:37 pm
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline r33 Gts25t
Hjälper gärna till då detta forum är det absolut mest intressanta och givande forum som finns !

Hoppas fler tänker som jag !

sön aug 19, 2012 1:16 am
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline r33 Gts25t
Och hur mycket behövs samla ihop ?

sön aug 19, 2012 1:17 am
Moderator
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTR
Som sagt Ola, jag står bakom dig till 100%
Mvh

SSCS - Skyline Stagea Club Sweden

sön aug 19, 2012 1:50 am
Få inlägg

Äger/kör:: Skyline R33 GTS-T
ola skrev:
Lok skrev:

Jag håller dig i loopen när vi vet mer Lok, vi kommer behöva en träffsamordnare så är det de du brinner för så ska vi hitta på nått :)

Det skulle kunna vara något isf :)

sön aug 19, 2012 3:22 am
Inte så många inlägg

Äger/kör:: Skyline R32 GTR
Man kan ju bara ana hur många arbetstimmar i garaget det här forumet har sparat när man fått frågetecken uträtat på sina korkade frågor.

Visst kan jag bidra med lite pengar men den här bilen har skjutit min ekonomi i sank flera gånger om så några jättesummor talar vi inte om tyvärr. Jag hoppas forumet blir kvar och folk orkar engagera sig i att bidra med sin kunskap.

sön aug 19, 2012 3:37 am
Väldans få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: Skyline r34 gtt
Ni har mitt stöd! ställer upp med både cash och kramar :) har dock inte så mycket pengar :mrgreen:

sön aug 19, 2012 6:18 am
Väldans få inlägg

Äger/kör:: RX-7
Självklart måste forumet finnas kvar i nuvarande form.Hjälper till så gott jag kan om jag får frågan.Johan

sön aug 19, 2012 7:03 am
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 71 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa