Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: tor jan 24, 2019 6:29 am

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 info om 300 zx 
Författare Meddelande
Väldans få inlägg

Äger/kör:: R33 GTST
Inlägg info om 300 zx
Hejsan!
Har en 300zx på gång, så tänkte höra lite om det är någon som har haft en och vad ni tycker om dom?
Bilen jag har på gång är trimmad till ca 400hk med annan koppling och lite lulllull.

Roliga bilar att sladda med? leka? Eller är dom för tunga?

Mvh// Daniel

sön mar 25, 2012 12:04 pm
Få inlägg

Äger/kör:: R33 gts-t
Inlägg Re: info om 300 zx
Tycker själv att dom är riktigt tråkiga att sladda med känns brutalt tunga och klumpiga, Men mening så känns det som att bilen är till för rakt fram åka..

mån apr 16, 2012 6:02 pm
Moderator
Användarvisningsbild

Tycker inte heller det är ett så bra köp.

Visst, bilarna är fina att titta på och man åker fint i dom och det känns som en riktig sportbil.
Men när man trycker på gasen känns det som den saknar karaktär och dom är tyvärr rätt tråkiga då.

Så jag har delat in dom i mitt egna lilla fack: "Frisörbilar"
Där har den sällskap av bland annat Mazda Miata, Audi TT och BMW Z3 :D

---R32 GT-R Do-Luck---

tis apr 17, 2012 2:29 pm
Profil WWW
Få inlägg
Användarvisningsbild

Äger/kör:: R33 GTS4T + R32 GTR
En polare har en 300ZX och så länge bilen fungerar felfritt så är den säkert rolig att köra, men den är lite tjurig om du vill sladda med den, som de säger så känns det mer som en köra fort rakt fram bil :)

När du däremot måste skruva med motorn så i 80% av fallen måste du plocka ur hela motorn ur bilen, det är en V6 dubbelturbo inklämd i ett aldeles för litet motorutrymme :/
Kan även nämna att polaren har tagit ur motorn 3 gånger på 2 år, när de är orginal så verkar de hålla, men när du börjar trimma och saker går sönder så går det fort och kan bli dyrt

Den kanske inte går sönder mer än andra bilar, tex Skyline, men skillnaden är att det är helt omöjligt att komma åt och skruva med saker :P Om du tycker det är jobbigt att byta tändstift på en RB25DET för du måste plocka bort tryckrör så ska du inte ens fundera på en Z32 :P

Mitt inlägg kanske är lite negativt inriktat men jag försöker bara säga så som jag upplever hans Z32 att vara :)
Han säger själv att man måste plocka ur motorn för att byta lock till kylaren ungefär ;P

Men chassimässigt så är det nog en riktigt bra bil, den är nog bättre än Skyline iaf (R33 GTS-T jämför jag med då)
Bra väghållning får jag intrycket av, vilket kan vara en av anledningarna till att den är svår att sladda med, kanske? :D

tis apr 24, 2012 11:19 pm
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]