Annons: J-Spec logo
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: tor okt 18, 2018 9:12 am

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 hjälp med r33 gts-t 93 
Författare Meddelande
Väldans få inlägg

Äger/kör:: Skyline
Inlägg hjälp med r33 gts-t 93
jag skaffade mig en skyline för någon dag sedan och har stött på lite problem och tänkte därför kolla med alla folk som är lite mer skyline erfarena om ni kan veta vad jag ska göra och kolla osv..
när jag skaffade bilen så laddade han som max 0,5 ( då var steg 2 laddet fortfarande ikopplat ) och jag köpte en ventil för att ställa upp ladd trycket, han går mkt bättre nu när steg 2 laddet är borta men den saknar den dära lilla kicken som ska finnas.. vi provade först att montera ventilen mellan wg vakuumslangen och tryckröret som den går in på Bild och det är en annan mätare installerad på den och han går inte över 0,5 i ladd varken på orginalmätaren och eftermarknadsmätaren.. vi provade då att vrida på mer och inget hände där helller.. till sist så drog vi upp ventilen fullt och då spottade han vid 3-4 tusen varv som att tändningen sa ifrån.. och efter lite frågande och googlande då provade jag att montera andra änden i en annan vakuum slang som går till någon svart box vid hjulhuset Bild och ändå så skickar han inte på mer än 0,5 och nu började han även misstända mera och spotta..
då provade jag att montera vakuum slangen från turbon in till steg 2 ladd ventilen och sen den övre ändan klippte jag och monterade ventilen där för att sedan dra andra änden tbx in till tryckröret igen..

Bild

Bild

han går ändå inte över 0,5 och jag förstår verkligen inte varför.. plus att han spottar och har sig..

Jag har kollat impellern på turbon och den har inge glapp samt att den inte har tryckt ut olja i huset..
är det någon som kan brainstorma lite ideer eller visa hur ni har kopplat ventilen samt två stegsladdet ? alltså i exakta slangar och anslutningar osv.. ?
samt vad är den lilla svartaboxen till för ?

stort tack för alla svar !

sön nov 03, 2013 9:12 pm
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]