Inbrott i bilen

Här skrivs det om allt möjligt om Skyline!
EJ TEKNISKT!
Sicce
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R34 GTT

Inbrott i bilen

Inlägg av Sicce »

Tyvärr min tur att drabbas av inbrott.

Summa av det hela: Trasigt dörrhantag, sabbad dörrlist (den mot a-stolpen), spräckt sidoruta
samt förstörd mittkonsol dvs ac-panel och delen som radion sitter fast i.

Eftersom försäkringsbolaget envisades med att bilen absolut skulle till aukt. Nissanverkstad så
hamnar man lite i knipa eftersom de inte har en susning om var de ska få tag på delar till en
Skyline.

Nån här som kanske har koll på var man lättast får tag på ovanstående grejer. Helst i Europa då.
Gäller till en R34 GTT

Tack på förhand
Användarvisningsbild
SirFlashen
Få inlägg
Äger/kör:: Skyline R33 GTR

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av SirFlashen »

Ja du Nissan ska ju kunna beställa precis alla delar ifrån Holland och har inte dom det hemma så beställer dom i sin tur ifrån japan. Eller har jag fel ?

Men efter som Nissan sällan har koll själva så underlättar det väldigt me alla underbart snälla på detta forum. Posta delarna du söker samt ditt chassi nr så kommer någon vänlig själ hjälpa dig me art nummer som du sen kan gå in å glänsa med på Nissan. E vanligt att man får göra deras jobb åt dom.

Dock postas sånt under R34 delen.

Mvh Gordon
Senast redigerad av 1 SirFlashen, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
SirFlashen
Få inlägg

Inlägg av SirFlashen »

Åföresten.. Beklagar :( Tyvärr är man ju itne ens förvånad längre. Är ju mer regel än undantag att sånt händer nu förtiden verkar det som :(
Användarvisningsbild
Amas
Moderator
Äger/kör:: R33 GTR

Inlägg av Amas »

Du var ta och kolla upp vilka delar exakt som är skadade, och sen fråga i reservdels tråden om artikelnummer till dom, så får nissan fixa fram dom. Utan artikelnummer kommer dom inte få fram några delar :(
Nissan Skyline R33 GT-R @ Garaget.org
Tobias -Tobbe- Aronsson

SSCS - Skyline Stagea Club Sweden
yakozan
Jättemånga inlägg
Äger/kör:: R35 GTR
Kontakt:

Inlägg av yakozan »

Kolla om det finns nån skyline inne på nån skrot. Jag fick inbrott i min 33a i höstas. Som tur var så fanns det en 33a på en skrot i Huddinge som verkstaden kunde skaffa delar från. Var iförsig bara en ny ruta för min del samt ny stereo och halva bilen omlackad.
Lagom kul.
Om Nissan ska ta hem delar och de inte finns på lager i Holland så kan det ta låååång tid.
Kan vara en bra idé att kolla med verkstaden om du själv kan skaffa grejerna, ge dom kvitton och få ersättning för delarna.

edit: trodde folk slutat med att sno bilstereos, men tydligen inte.
Min stereo kostade ca 1000pix ny. Tjuvarna fick med sig fronten och ca 10% av den fastmonterade delen innan jag skrämde iväg dom :snut . Undrar vad det är värt på svarta marknaden. 20kr? :roll:
MVH Paul
Nissan GT-R -09 (inte min men nästan)
http://www.s15oc.com
Tack till Airtune.se
Användarvisningsbild
SirFlashen
Få inlägg

Inlägg av SirFlashen »

Jag skulle endå ta å beställa ifrån Nissan själva. Nya delar är alltid nya. Och så lång tid tar det inte så han inte skulle hinna tills säsongn börjar iaf.
Användarvisningsbild
Ronny
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R34 GT-T

Inlägg av Ronny »

Alltid surt när det händer.
Var inga problem med min Nissan verkstad när jag fick besök i min bil, dom fixade nya delar på något sätt.
R34 GT-T 98:a
Gummi rök efter bilen är ett
bevis på att man har roligt...
hurtig
Få inlägg
Äger/kör:: Skyline R33 Gts-t
Kontakt:

Inlägg av hurtig »

attans va trist att du fått inbrott, nackskott på tjuvar kanske?
Förse Nissan med reservdelsnummer så fixar dom hem delarna, brukar inte vara några problem.

offtopic..
På tal om huddinge skroten så suger dom balle..
Varit i kontakt med dom ang skyline delar (troligen samma som yakozan pratar om) samt till min skitbil (peugoet 306), vid flera tillfällen varje gång ska dom kolla upp hur delen är och sen återkomma..
vilket dom aldrig någonsin gör, slutar med att efter man ringt 5ggr så får man svar att delen är såld..
ändå har det bara varit små skitgrejer jag var ute efter tex innerskärm, ett rör, dörrstop och en uppsättning plåtfälgar. ](*,)
Mvh
Hurtig
Sicce
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R34 GTT

Inlägg av Sicce »

Tackar för alla svar. Var inne på Nissan i malmö ett par gånger förra
året för att beställa lite smådetaljer till inredningen. Gav dem artkelnummer
reg.nr mm. Mao allt de i teorin skulle behöva för att få fram delar.

Utgången blev inte så positiv. De stod fortfarande och kliade sig i skallen
och verkade inte veta var man skulle vända sig. Slutade med att jag fick
uppsöka en skrot för att hitta rätt delar. Detta plus ett antal åsikter
från skylineägare om Nissan oförmåga att fixa delar har gjort att förtroendet
Inte är på topp. Ska dock sägas att de har varit mycket trevliga och försökt hjälpa
till så gott de kunnat.
Användarvisningsbild
SirFlashen
Få inlägg

Inlägg av SirFlashen »

Ring Nissan sverige och förklara ditt bekymmer me din lokala Nissa återförsäljare om dom inte kan hjälpa dig. Dom i din butik kanske inte har fått information eller utbildning på hur dom ska gå tillväga. Speciellt när vi istort sätt alltid har med art nr åt dom till och me. Att kolla här och fråga å få me art nr känns mycke säkrare för då vet man att man får rätt delar :)

Men som sagt Nissan SKA kunna hjälpa dig. Och det inte dom kan ska dom ju ringa huvudkontoret eller Holland å fråga om. Vissa vet bara inte va service är tyvärr..
Skriv svar