Regbesiktning skyline "annat ändamål"

Här skrivs det om allt möjligt om Skyline!
EJ TEKNISKT!
ovebrink
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline

Regbesiktning skyline "annat ändamål"

Inlägg av ovebrink »

Hej.

Jag undrar om det är någon som lyckats Regbesikta en skyline med importorsaken "annat ändamål" istället för eget bruk?
yakozan
Jättemånga inlägg
Äger/kör:: R35 GTR
Kontakt:

Re: Regbesiktning skyline "annat ändamål"

Inlägg av yakozan »

Ingenting är omöjligt. men ibland är det väldigt jobbigt :)
tror inte att nån orkat fixa med allt som krävs för att regga bilen för annat ändamål. Blir ju enormt mycket jobbigare och dyrare.
Kryssat i fel ruta på ursprungskontrollen?
MVH Paul
Nissan GT-R -09 (inte min men nästan)
http://www.s15oc.com
Tack till Airtune.se
ovebrink
Väldans få inlägg

Inlägg av ovebrink »

Nej. Har köpt en bil som inte har ursprungskontrollerat eller reggat bilen. Hans syfte var att ta motorn till en nyare skyline (34a). Alla dokument och papper i sin ordning. Håller på o grejjer med transportstyrelsen, man kan fixa det om man formulerar en fullmakt på rätt vis. Ska försöka få till det denna vecka. Men om det inte skulle lyckas så måste man nog be han som tog in bilen att göra ursprungskontroll och regbesikta den innan han skriver över den på mig. :/
jokkan
Väldans få inlägg

Inlägg av jokkan »

Jag reggade min evo3 med ~400hk i annat ändamål. Hade inte läst på tillräckligt och tog in 2 bilar samma år. Vilket resulterade i att den ena fick reggas i annat ända mål. Den är godkänd nu iaf. Men det krävdes 3 reggbesiktningar, allt måste vara e-märkt när man reggar på "annat ändamål", var inte det lättaste att få tag på bälten med e-märkning och övriga delar. Men hittade en gammal lancer som blev donatorbil, så det gick tillslut. Fick även fixa intyg från mitsubishi att avgas/motor var orginal osv. Inget jag rekommenderar någon att göra, fyfan vilket extra jobb det var bara för man hade gjort en tabbe. Men man lär sig nya saker varje dag :)
Toyota Supra MKIV Singel -94
Mitsubishi Evolution III Winfield -95
Nissan Skyline GTS-t -95
Användarvisningsbild
bobban
Jättemånga inlägg

Inlägg av bobban »

Jag avråder bestämt från "annat ändamål" på bilar som ej har e-märkta vindrutor, sidorutor, bälten etc..
Finns nog inte ens e-märkta rutor tillverkade till äldre Skylines att köpa.
Lateral G:s are my obsession..

Lasse Borbos
noki
Inte så många inlägg
Äger/kör:: Stagea & Skyline

Inlägg av noki »

det är inget större problem att utforma en fullmakt som ger dig rätt att regga bilen i hans namn, men om inte ursprunget är gjort så har väl bilen inget regnummer och då heller ingen ägare på det sätt? då ska du kunna göra ursprung i ditt namn och bara skriva ett intyg på att han hjälpt dig att transportera/göra affären åt dig.

Never underestimate the stupidity of the average person.

http://www.noksin.se
Skriv svar