skyline.se = tråkigt? varför? vad kan man göra?

Här skrivs det om allt möjligt om Skyline!
EJ TEKNISKT!
Användarvisningsbild
SirFlashen
Få inlägg
Äger/kör:: Skyline R33 GTR

Re: skyline.se = tråkigt? varför? vad kan man göra?

Inlägg av SirFlashen »

Eftersom sidan e flippad å inte klarar om man skriver förmycke så fortsätter jag här...

Jaja allt e ju bara mina tankar å jag vill få liv och provocera folk så mer folk engagerar sig och säger va dom har för tankar om allt. Allt handlar ju om att förbättra å skapa mer möjliheter å göra våra sommar månader så roliga som möjligt. Det e ju evenemangen me er som gör det rolig då man slipper alla skit volvos å halvrasade ölpråmar å skit utan man har kvalitet på ekipagen.

Ferry run va ett strålande initativ och jag kommer att boka in mig så fort jag vet att min bil startar å kommer att va igång då. Väldigt bra jobbat ser fram emot det.

Wangan meet är oxå ett bra evenemang va jag har förståt då jag inte har vart där själv. Enda problemet är ju att det e så långt söder ut för många. Va ju lite det som gjorde Japmeet att det faktiskt låg rätt så centralt i sverige.

Men jag ska heller inte sticka understolen med att jag inte är den själv som är hyperaktiv och har tid att driva något. Som många så jobbar jag förmycke å har familj och kör även enduro. Så varje gång jag ser en ny kille eller tjej som tar tag i saker så blir jag bara skit glad att någon försöker men samtidigt sur när jag kanske inte själv har tid att åka å singen annan verkar dyka upp heller..

jaja bara tankar ifrån en bitter gubbe...
Användarvisningsbild
StorStefan
Få inlägg
Äger/kör:: R33 Gts-t Spec II
Kontakt:

Inlägg av StorStefan »

Kolla in om ni är sugna på att träffa varandra här från Skyline.se

viewtopic.php?f=5&t=20782&start=0

Mvh
Stefan Svensson

-Live life like you can die twice.
GREVEN
Jättemånga inlägg
Äger/kör:: Skyline

Inlägg av GREVEN »

Man kan tex planera in Rossersbergs slott sista helgen i augusti o automobils träff där..

Va ensam Skyline där i dag bland Miljonkroners åk o allt möjligt..

Skön träff i det gröna o visa upp sig för andra sportvagns älskare

http://www.automobil.se/classiccars/ros ... gusti-1952
Leif Ankarschiöld
Stort tack till Jensa med hjälp av dörrsiderna
GREENLINE.jp kan suga BANAN
noki
Inte så många inlägg
Äger/kör:: Stagea & Skyline

Inlägg av noki »

SirFlashen skrev:Ferry run va ett strålande initativ och jag kommer att boka in mig så fort jag vet att min bil startar å kommer att va igång då. Väldigt bra jobbat ser fram emot det.

Jo det blev lyckat, trots massa rapporter om dåligt väder och många oanmälda avhopp så var vi ca 40 personer fördelade på ett 20 tal fordon, Lina gjorde en klassisk skyline och sköt topp packningen 2 dagar innan eventet så hon fick stå hemma och sura, tog stagean istället, var faktiskt 2 stagea rs4 och 2 r32 gtr (båda spritracers) med samt en toyota chaser, så vi fick en liten ranson japseräser, för övrigt så hade vi strålande solsken och brutal hetta hela dagen så dom tråkiga personerna som hoppade av pga dåligt väder missade ett jätte lyckat event!

Kommer bli ett årligt återkommande evenemang så ni har en ny chans nästa år!

vill ni kolla bilder så kolla på http://sln.noksin.se har bara laddat upp några få men det kommer fler när tiden räcker till!

Never underestimate the stupidity of the average person.

http://www.noksin.se
Rockfordboy82
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R34
Kontakt:

Inlägg av Rockfordboy82 »

Tja!
Ferry run vad var det för nått??
Noki: attans vi bor nästan grannar och endå är vi så dåliga på att komunicera hehe [-X hehe..

Mvh Christian
URAS | Greddy | KSport | Volk Racing | HKS | NISMO |
Nissan Skyline R34 Nismo edition
http://www.Raidopower.se
http://www.Garaget.org/Rockfordboy82
http://www.BRL.se
http://www.Chrissdesign.se
noki
Inte så många inlägg

Inlägg av noki »

Rockfordboy82 skrev:Tja!
Ferry run vad var det för nått??
Noki: attans vi bor nästan grannar och endå är vi så dåliga på att komunicera hehe [-X hehe..

Mvh Christian

Om man kollar i evenemangsdelen på forumet så hittar man ju en del spännande saker ibland! Hehe

Användarvisningsbild
RS88
Väldans få inlägg
Äger/kör:: R34 GTT

Inlägg av RS88 »

Noki, kan man inte köra en dag för dom som vill och är i närheten att bara träffas och ta en lunch på Torp?
Behövs ju inte någon direkt planering eller större organisering, kul att dra ut bilarna en sista gång innan dom går i ide :P
noki
Inte så många inlägg

Inlägg av noki »

TCS skrev:Noki, kan man inte köra en dag för dom som vill och är i närheten att bara träffas och ta en lunch på Torp?
Behövs ju inte någon direkt planering eller större organisering, kul att dra ut bilarna en sista gång innan dom går i ide :P

Klart man kan.

Användarvisningsbild
Dannywiik
Inte så många inlägg
Äger/kör:: 40th anniversary R33

Inlägg av Dannywiik »

kan ni inte ordna fram en knapp så man kan se filmer direckt på forumet från ex youtube och vimeo istället för massa tråkiga länkar. det skullr liva upp mycket. :wink:
Kör så det ryker
http://www.garaget.org/DannyWiik
SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / PPL.Paint / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
noki
Inte så många inlägg

Inlägg av noki »

Dannywiik skrev:kan ni inte ordna fram en knapp så man kan se filmer direckt på forumet från ex youtube och vimeo istället för massa tråkiga länkar. det skullr liva upp mycket. :wink:

Hamnade inte det där i lite fel tråd? :)

Användarvisningsbild
ROTEL91
Få inlägg
Äger/kör:: Skyline R33gts -96

Inlägg av ROTEL91 »

En fråga till alla. Är det bara jag eller har forumet blivit grymt segt att köra den sista tiden?? :oops:
bara att öppna en tråd tar över 20 sec.... :(
och för dom som kmr med den briljanta förslaget att jag ska kolla min uppkoppling så lägg ingen energi på det för jag är inte ensam om att uppleva detta fenomen.

Ingen kritik om forumet i sig undrar bara om det är nåt annat än julledighet som orsakar detta :-P

Mvh Nicke
Niklas
R33 GTS-T
Spec II-96
Skåne / Lund
persson88
Få inlägg
Äger/kör:: R34 GTR V-spec

Inlägg av persson88 »

ROTEL91 skrev:En fråga till alla. Är det bara jag eller har forumet blivit grymt segt att köra den sista tiden?? :oops:
bara att öppna en tråd tar över 20 sec.... :(
och för dom som kmr med den briljanta förslaget att jag ska kolla min uppkoppling så lägg ingen energi på det för jag är inte ensam om att uppleva detta fenomen.

Ingen kritik om forumet i sig undrar bara om det är nåt annat än julledighet som orsakar detta :-P

Mvh Nicke

Jo jag har märkt detta dom senaste dagarna jag med, och vet att några till har märkt det.
SkylineDream
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Övningskör i Seat.

Inlägg av SkylineDream »

Hej! Jag har hängt här på forumet då och då sedan förra sommaren, men det är på senare tid som det har blivit mer seriöst, i och med att man förmodligen kommer att ta körkort innan 2012 är slut (Jag fyller arton i slutet på november... :-"). Och ja, det kommer förmodligen att ta några år innan man kan börja fundera seriöst på att skaffa Skyline, men det skulle ändå vara kul att träffa folk som har Skylines och lära sig så mycket man kan tills dess och lära känna folk här från forumet, ni ger varandra ett bra rykte här tycker jag. :)
Jag har hört att det var dåligt med folk från forumet på Elmia för några år sedan, jag hoppas att det kommer att vara bättre i år. Hursomhelst så kommer jag med stor entusiasm att åka dit (om jag inte försätts i respirator eller något liknande) och hoppas att få träffa några härifrån och tjöta och beundra era enormt fina bilar! :D

Sedan om det är några träffar på rimligt avstånd från min kära håla så kommer jag gärna på dem också och träffar folk. Jag tror att få se några av era bilar på gatorna kommer att vara en ordentlig sporre/inspiration.

MVH

Pontus
Tonårspöjken.
Runan
Moderator
Äger/kör:: Skyline R33 GT-R
Kontakt:

Inlägg av Runan »

Denna tråden har nu funnits uppe ett tag, vi skriver nu 2012 brevid signaturen :)

För att sammanfatta lite vad som skrivits så är folk intresserade av mer evenemang för skyline.se.
Rent spontant älskar jag evenemang och tycker någonstans att forumet är en bas för att alla ska kunna fixa i ordning träffar i det riktiga livet så att säga :)

Det finns tusentals alternativ på trevliga träffar för bilfolk. Allt från grillningar till möten på stora mässor till gatuträffar.

Det är inte svårt att arrangera en bilträff, eller bilägarträff för den delen heller. Det enda som krävs är lite engagemang från en eldsjäl följt av intresse av ett tiotal bilägare.

Alternativ 1: Mässor. Kostar pengar. Här la jag ner en hel del egen ekonomi i brist på andras att utnyttja fram till 2008 då jag flyttade till USA.
Nackdelen med detta är just att det kostar pengar, men det är en oerhört trevlig punkt där man har möjlighet att få träffa i stort sett alla aktiva skyline entusiaster under en helg. Här har man valet att stanna i montern hela evenemanget eller bara komma 10 minuter och snacka skit.

Det som krävs är runt 5000 kronor och runt 5 personer som hjälper till med monter och se till att den är bemannad. Peace of cake om man har engagemang i klubben. (under åren 2005-2008 tror jag skyline.se var representerad på dom allra flesta stora mässorna i sverige. Allt som krävs är någon som tar tag i det.

Ypperligt att ha en träff utöver mässan där man möts upp på kvällen för t.ex. grillning. Se alternativ 2.

Alternativ 2: Bilträff med tillhörande matinmundigande.

Det här är nästan gratis, det enda som kostar är maten man stoppar i sig.
Det som krävs är tillgång till bra matställe alternativt en grill modell större alternativt flera små.

Detta sker med fördel på större parkering, men om grillning skall till bör en park ligga i närheten. Närheten till vatten är heller inte fel.
Här krävs det bara en engagerad själ som planerar upp lite kringaktiviteter så som bilorientering eller tipsrunda (roligare än det låter ;) )

Lite framförhållning och samma här ett tiotal villiga som sprider ryktet och försöker dra dit fler folk.

Alternativ 3: Bjud hem folk till dig.
Bjud in en skara människor på fest, aktiviteter eller liknande.
Kan också fungera med pubkvällar eller dyligt där man låter bilen vara hemma för att lära känna människan bakom ratten helt enkelt.

Bara för att förtydliga. Man behöver faktiskt inte vara moderator eller admin på forumet för att arrangera en skylineträff ;) Men forumet är ett jättebra ställe att sprida informationen. Och vi sitter på en hel del erfarenhet om sådant också. Vill man ha en officiell stämpel på arrangemanget är det ju bara att höra av sig till oss.

Alla är hjärtligt välkomna att höra av sig till mig om ni vill ha mer tips och trix om hur man gör rent praktiskt...så ska vi se till att det händer mkt kul 2012 :)

//R
Användarvisningsbild
MagnuM
Några inlägg
Äger/kör:: Porsche

Inlägg av MagnuM »

Bra , då är det bestämt , Runan räddar stämningen och fixar biffen vi senare trycker i oss ! =D>
- Red Carpet Racing - Turbobanditen.se -
Skriv svar