Välkommen hem!

Här skrivs det om allt möjligt om Skyline!
EJ TEKNISKT!
Användarvisningsbild
InteLLi
Få inlägg
Äger/kör:: R32 GTR V-Spec II
Kontakt:

Re: Välkommen hem!

Inlägg av InteLLi »

Välkommen Gummisko, Ja dessvärre så dog ju forumet ut ex antal år så de flesta trådarna här är just nu döda, jag lägger upp i min gamla tråd så titta i slutet av den (r32 gtr) så finns där vad jag pillar med idag. Även Znurf är lite aktiv. Vi försöker ju få fler att bli aktiva igen så att du börjar en tråd är en bra start och så hoppas vi på att fler gör det samma.
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator
Äger/kör:: R33 GTS4T + R32 GTR

Inlägg av Znurf »

Gummisko skrev:hej!
har precis köpt mig en R32 GTS-4 (2dörr)
och jag älskar forumupplägget, enkelt o söka/hitta grejjer man behöver..

inte helt inreggad änn, lampor m.m. kvar... och en STOR service då den stått i 10 år hos förra ägaren..

enda nackdelen här är att nästan alla gamla bilder på guiderna/trådarna ej funkar...
Oj oj jag har lite förkärlek för GTS-4 då jag har en själv (R33) :)
Ja forumet är överlägset när det kommer till projekttrådar och guider osv tycker jag, sen visst att "chatta" och göra events och liknande saker fungerar väldigt bra på lite mer mobila och snabba plattformar som facebook tycker jag, men jag/vi hoppas att forumet kan sakta sakta jobba sig tillbaka till att bli aktivt med de sakerna som jag nämnde först iallafall :)

Att bilderna inte fungerar är indeed mycket tråkigt, och inget vi kan göra något åt tyvärr, då det har flyttats servrar hit och dit tidigare och de bilder som blivit uppladdade till forumet direkt har försvunnit, och sen kan det ju även hända att folk haft egna privata album de sparat bilder på för 10 år sen som inte finns kvar idag (Vissa kanske gått vidare och lämnat forum och bild-hostingen bakom sig, skaffat 8 barn och 3 familjer sedan de använde ett forum sist liksom :P)

Många har säkert kvar sina bilder men inte uppladdat på nätet, men det kräver tid och arbete från trådskrivaren att åtgärda det :(

Men som sagt, ju fler som skriver nytt material och helst lägger upp projekttrådar, så kan det ju locka nytt folk att börja kolla forumet iallafall, sedan vi fixade så det gick att surfa på det igen så har säkert närmare 20 nya medlemmar registrerat sig, dock inte så många som skrivit något men :) Babysteps ;)
Gummisko
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R32 GTS-4

Inlägg av Gummisko »

Tackar..
Jag kommer lägga upp en projekttråd också..
Men tills jag skapat den så finns lite bilder på min Instagram.. =(

Ot:
Undra hur många gts-4 (r32) det finns i sverige...
Nissan Skyline R32 GTS-4
Nissan 200sx s14 - LS1 - TimeAttack
Nissan Primastar

Insta: @gummiskoo
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator

Inlägg av Znurf »

Gummisko skrev:Tackar..
Jag kommer lägga upp en projekttråd också..
Men tills jag skapat den så finns lite bilder på min Instagram.. =(

Ot:
Undra hur många gts-4 (r32) det finns i sverige...
Det låter trevligt :)

Och ja det kan man undra, vad jag vet så finns det 2st R33 GTS-4, men det kan ju finnas några man inte vet om såklart, men jag har stött på en annan ägare sen 2011 iaf :o
Vet inte om R32 är vanligare eller inte men känns spontant som att min gissning är "Under 20 st" för att vara jätte-safe, besiktigade som kör så känns det som typ, 2? xD Har sett en eller två till salu i Sverige tror jag, det är ju lite roligt med ovanliga bilar, nackdelen är ju att de antagligen aldrig kommer bli "värda" något även om de är sjukt ovanliga, då alla GTS-4 är en "snikmodell", du förstår var jag menar :P Plus att om de ska bli "något att ha" så ska man ju helst kasta i en RB25DET eller en RB26 och då är de ju inte ens orginal :D R32 GTS-4 kom med RB20DE va? Eller var det turbo, nä? R33 GTS-4 var iaf RB25DE standard :)
Gummisko
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline R32 GTS-4

Inlägg av Gummisko »

RB20DET original =)..
Och jag tänker behålla den motorn + ev. Lite bpu trimm..
Varför all denna "hate" på rb20.. =)
Men, Jag kanske ändrar mig senare.. Vem vet..
Nissan Skyline R32 GTS-4
Nissan 200sx s14 - LS1 - TimeAttack
Nissan Primastar

Insta: @gummiskoo
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator

Inlägg av Znurf »

Gummisko skrev:RB20DET original =)..
Och jag tänker behålla den motorn + ev. Lite bpu trimm..
Varför all denna "hate" på rb20.. =)
Men, Jag kanske ändrar mig senare.. Vem vet..
Okej men om det är en turbo så är det ju okej att behålla, R33an har ju ingen turbo orginal i sin GTS-4 och det är halvkasst att bygga på den motorn som sitter i orginal då den saknar lite "nice to have" saker :P Inget hate på RB20 ;) Lite hate på allt icke-turbo ;) Helst ska det ju vara 2 turbos, så ingen är uteslutet ;D

Det man kan tänka på är att det kostar samma pengar att bygga en RB20 som en RB26 så det är dyrt att ändra sig sen :D För en RB20 kommer inte vara lätt att sälja, "bra att ha i reserv" blir den om du ångrar dig sen ;) Men jag gjorde ju samma sak som dig, jag valde motormodellen som satt i bilen orginal före att byta upp mig till en RB26 :) (Vilket i efterhand antagligen hade varit ett smartare val :P)
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator

Inlägg av Znurf »

Efter att webhotellet hade råkat uppdatera lite hit och dit med diverse saker (PHP främst) så blev vi tvingade att resetta hela forumet (inte databasen), detta medför att vi numera kör den senaste versionen av phpBB (3.3.4) istället för typ Beta 1 från 1973 som det var tidigare, men nackdelen blev att vi tappade alla gamla styles och eventuella banners osv som fanns på sidan förr. Jag drog in en ny template för en annan stil än standard då den är extremt tråkig. Den vi hade tidigare kallades för Serenity eller något liknande och den finns inte till nya versioner. Nu kör vi med ProLight, om någon har några åsikter om det så, får ni väl ha det :P

Vad jag vet så ska alla tidigare funktioner för er användare fortfarande fungera, men jag vet inte vilka gamla mods och sånt som fanns på forumet förr, men då typ alla gamla moderatorer och admins har övergett oss så bör vi inte vara så påverkade :P

Men anyway, nu är vi back on track, forumet har nog varit nere någon månad, jag har trott att det varit pga mitt strulande internet, därför det tog sån tid, innan vi insåg att det gäller alla användare :(
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator

Inlägg av Znurf »

Det kan vara diverse buggar fortfarande som vi/jag försöker hitta och fixa. Nu bör man inte få felmeddelanden när man skapar nya trådar och inlägg längre. Och alla är låsta till att använda samma tema på forumet, som ska fungera :)
Spiidfriik
Väldans få inlägg
Äger/kör:: Skyline GT-R -95
Kontakt:

Inlägg av Spiidfriik »

Kul att du håller forumet vid liv! Det är en fantatstisk källa till visdom, även om det inte tillförs så mycket nytt. Bra kämpat!
Nissan Skyline GT-R BCNR33 -95
Toyota Supra MA70 -89
Toyota Celica GT-Four ST205 -94
Eagle Talon TSi G1B -92
Subaru Impreza GT GC8 -00
BMW 335d x-Drive F31 -14
Användarvisningsbild
Znurf
Administrator

Inlägg av Znurf »

Tack :)
En dag, när facebook inte är coolt längre, då ska vi återuppstå som den bästa plattformen! :P Om bara vi, the old people, börjar uppdatera igen så kommer aktiviteten att skjuta i höjden, tror ni inte ;)
Skriv svar